tisdag 25 januari 2011

Stig Lindberg låg & skrotade...

Måndag, jobbat, hämtar frun på jobbet.

-Ska vi ta en sväng in på loppisen på vägen hem? De har ju öppet på måndagar!
Frågar min underbara fru på vägen hem.

Jag är inte svårövertalad, trots att jag var där i lördags.
-Japp!

Det blir lite botaniserande i hyllorna & vi passerar en massa prylar som jag redan kännt & klämt på flera gånger. Bland lite annat kvarglömt kraffs som ratats under helgen ligger något gult & härligt pastelligt som andas retro, men ganska anonym retropryl. Formerna känns mycket bekanta.

Jo en liten mysig Gefyr i krämig citronpastell av Stig Lindberg för Gustavsberg, litet fat, nr 6 bestämt. 15x18cm.
Läs mer om stig lindberg på porslinsbloggen, där finns mycket härlig kuriosa & trevliga prylar av Stig.
Är det någon av er som samlar på Gefyr?
Här kommer lite bilder.



Vill även passa på att vissa en vacker väckarklocka som jag en gång köpte av min gamle vaktmästare från den bostadsrättsföreningen jag tidigare bodde i. Den ringer lika hemskt som den är vacker. Märket är Prim & visarna lyser vackert i mörkret av visarna målade med radioaktiv färg. Inget nyttigt arbete att måla
visare på den gamla goda? tiden.


Vissa dagar är det vår i luften nu, vilket betyder att den stora loppis säsongen nalkas. Längtar så.
Jag & fru Ljunggren har betsämt att en del av semestern ska firas på vägarna i Dalarna letandes efter mysiga ställen att fynda på. Loppisbesök, fina vägar, mysiga cafeér, vandrarhem, hotell, grönt, sommar......

Nu har bloggandet generat mer än 7000 besök sedan starten i 21:e November så vi börjar bli nyfikna på vad ni läsare går i gång på.
Därför finns nu en liten undersökning på bloggens övre högra del. Hade vart kul att se vad ni gillar mest.
Så rösta på vad just du gillar & vill se mer utav.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är en trevlig blogg att komma till! Bilder lockar en att läsa och tycker att det är roligt med lite olika inlägg.

    SvaraRadera
  2. Hej Maria!
    Kul att du gillar vår blogg.
    Bilder är något vi själva gillar & fota är kul.
    Tack för din feedback!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...