tisdag 18 januari 2011

Lite spontanfynd från idag, är vasen från 60-talet?

Idag har jag vart mer eller mindre ledig från jobbet efter att ha jobbat helgen.
På "att göra" listan stod storhandla mat, städa & hämta William tidigt på förskolan.
Någonstans lyckades jag smita in en viktigt punkt till.
Fynda något kul & besök minst en loppis.

Fynden presenteras på en vår & sommar duk som fru Ljunggren hittade förra veckan.
Duken är gjord av Ulla S som tidigare diskuterats på forumet hos precis en sån i denna tråd.

Här är dagens fynd nummer ett



Läcker vas av Bo Borgström för Åseda. Orange är vår favorit färg!
Gör sig säkert snyggt med vår oranga vardagsrumsmatta.
Jag gissar på att dessa vaser är 60-tal, har jag rätt? Någon kanske vet?
Vasen mäter ca17 cm i höjd & 8,5cm i bredd högst upp.
Favorit fyndet denna gång!

Fynd nummer 2


Läcker vas från KIE Grantofta. JIE hör inte till mina favoriter i vanliga fall men idag blev det två JIE fynd.
Detta mycket på grund av klatschig färg & fin form. Ska forska i om jag kan få fram vem som formgivit dessa.

Fynd nummer tre


Även här JIE Grantofta, härligt mustiga färger & härlig form tycker jag! Den gör sig tillsammans med duken.

Fynd nummer fyra


Helt fel säsong, men en härlig mini adventsljusstake från Gabriel, denna sparar vi närmare presentation av tills nästa jul tycker jag. Dock kul fynd med orginal etikett välbehållen, sånt gillar jag!

Slutligen en liten närmare titt på duken som fru Ljunggren hittat, den andas vår!
Här ser ni signaturen.


Lyckad dag tycker jag, vad gillar ni mest av dagens fynd?

Trevlig kväll önskar Retroprylar

4 kommentarer:

  1. The glass vase is absolutely gorgeous, love orange and red glass/ceramics:)

    SvaraRadera
  2. Oranga vasen och duken är så fina.

    SvaraRadera
  3. Den orangea vasen är fin, gillar färgade glasvaser! Den turkosa vasen kunde inte jag heller gå hem utan! ;o) Här är min!
    http://loppisletaren.blogspot.com/search/label/Jie%20Gantofta

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...