söndag 12 december 2010

Artilux en blivande klassiker inom retroprylar?

Vet inte om fler av er gillar denna lampa.
Den har funnits i många färger, utseenden och material.
Denna skulle jag gissa är tidigt 80-tal.
Krom och svart plast är vanligtvis inte mina favoriter, men i denna kombination är det riktigt snyggt.
Den är egentligen lite väl ung för min smak.
Den fick åka med hem från Röda Korsets butik på grund av det fina skicket, designen, barndomsminnen och inte minst för att den var billig :-)
När jag var liten hade jag en beige Artilux på väggen över sängen därav barndomsinnet.
Jag tror detta är en blivande klassiker som många kommer vilja återuppleva och vilja ha igen.
Vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Minns dessa från när jag var liten.
    Håller med dig, det här är framtidens klassiker.
    Håll hårt i den :)

    SvaraRadera
  2. Gillar denna lampa skarpt och den är faktiskt redan nu ganska populär. Trevlig blogg du har förresten =)

    SvaraRadera
  3. Hej Lybtar & precis en sån!

    Tack för era kommentarer. Kul at höra att den redan nu är lite poppis. Tänkte faktiskt samla på mig ett gäng om det dyker upp fler i bra skick på loppisarna. Och tack för berömmet av bloggen!

    Trevlig dag på er! /Retroprylar Andreas

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...