söndag 1 maj 2011

Har ni sett dem här förut?

Hej på er!

Efter en helt underbar helg som delvis tillbringats ute på landet hos släktingar har vår samling med dekorer växt något.
Vi hittade en helt underbar loppis där ägarna bjöd på kaffe med dopp & trevliga samtal om ditten & datten.
Efter att vi strosat runt ett tag hittade vi flera trevliga saker som fått flytta hem till os.

Nu tänkte vi visa en del av skörden.
Det blev lite andra saker med, men de får ni se senare.

Att Rörstrands Bimbo har blivit populär har väl ingen missat?!
Att den är med på omslaget till Svenska serviser 1950-1975 har väl inte gjort den mindre populär.

Kolla in de här Tradera auktionerna så förstår ni vad vi menar.
http://www.tradera.com/8-St-Rorstrands-Bimbo-Assietter-auktion_341144_129974508

http://www.tradera.com/Rorstrand-Bimbo-5-sma-talrikar-18-cm-retro-50-tal-60-tal-auktion_341144_129991314

Spännande prisutveckling!
Här är våra fyndade assietter som är i nära nyskick! & de kostade inte som i Tradera auktionen :-)


Vi har även en ny favoritdekor som fyndades samma dag.
Denna heter Lövåsa & är helt fantastisk!
Passar väldigt bra ihop med Eden.
Gillar ni den?



Hoppas ni fyndat i helgen & njutit av den underbara högsommarvärmen.

Trevlig vecka önskar vi på Retroprylar!

7 kommentarer:

  1. Grattis till fina fynd, att Bimbo har blivit så dyr.

    SvaraRadera
  2. Bimbo är superfin! Och Lövåsa är en härlig dekor som jag faktiskt har en såssnipa av om ni skulle vara intresserade?;)

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig sett Lövåsa förut, men det kommer defenitivt tillhöra mina favoritdekorer också hädanefter!
    Jag har faktiskt inte tänkt på att det förmodligen är för att Bimbo är med på Svenska serviser, men nu när ni säger det så måste det ju vara en av orsakerna till att priset skjutit i höjden så offantligt! Jag höll själv koll på en auktion på Bimbo för ett par månader sen men trodde det slutpriset va en engångsförteelse. Kanske ska passa på att lägga ut mina 10 kaffekoppar med fat nu?

    SvaraRadera
  4. Lövåsa var helt underbar, håller med om att den passar perfekt till Eden!
    Och så måste jag passa på att tacka för er grymma Spotify-lista, lyssnar på den varje dag på jobbet! :)

    SvaraRadera
  5. Bimbo är en favorit, Lövåsa är helt ny för mig, mycket fin!!!

    SvaraRadera
  6. Lövåsa var verkligen grym! Jag gillar Bimbo också men Lövåsa var ändå strået vassare skulle jag säga. Finfin fyndhelg iaf!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...