torsdag 18 november 2010

Älska plast!? Rosti Mepal härligt plastig retro.


Efter många loppis besök börjar vi nu få många vackra färger av Rosti Mepal äggkoppar. Dessa är gjorda i melamin. Företaget började skapa vackra ting i plast redan under 1950-talet. Många fina saker från Rosti finns att samla, dock har vi fastnat för äggkopparna då form och färg är helt fantastiska. Plast är något som många anser är slit och släng produkter men dessa visar att det faktiskt kan vara tvärt om. Väldesignade plastföremål i god kvalitet tror jag kommer vara ett hett eftertraktat byte i framtiden för de som samlar retroprylar. Passa på att frossa i plast redan nu medan priserna fortfarande är överkommliga.

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger Rosti Mepal kommer i!
    Det hade jag ingen aning om! Själv har jag bara sett gula och röda. Tack för den fina bilden!

    Håller helt med om att mycket plast från äldre dagar håller en otroligt bra kvalitet! De flesta man hittar har ju inte en enda repa eller något slitage. Säkert många starka gifter i den plasten om man ska till och vara cynisk...men vackert är det!!

    Tack för besöket på min sida, jag ska följa eran blogg med nöje framöver!

    Mvh
    Linda
    DollybirdRetro

    SvaraRadera
  2. Kul att vi fick dig att finna nya färger i världens snyggaste äggkopp!

    Vi kommer även kika mycket på din blogg!

    Mvh Andreas Retroprylar

    SvaraRadera
  3. Åh, mina favvo-äggkoppar! Snavade över mina första fyra för säkert åtta-nio år sedan och det är en sak jag ständigt håller ögonen öppna efter! (du råkar inte vara sugen på att byta till dig en eller ett par lila mot ett par gula? )

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...