söndag 24 juli 2011

Underbara söndagsfynd!

Har vart en härlig dag idag!

Man skulle kunna säga att det vart en retrodag :-)

Klockan 12:30 anlände vi lite sena till mormor & morfars stuga.

Det blev kaffe & kaka, följt av en rejäl guidad skogspromenad där morfar visade vart vi skulle leta, guld i korgen blev lön för mödan.

Sedan vankades det middag, mormor & morfars egna potatisar kokt med mycket dill, morötter, rädisor, inlagd gurka, hemgjorda köttbullar & mormors gräddsås som serverades i Rosti Mepal-kanna!

Paltkoma infann sig snart där efter och jag tog en tupplur på sofflocket, medans mormor, morfar & fru Ljunggren retades med mig, vaknade lagom till kaffet på maten.

Sedan avslutade vi dagen i mormor & morfars trädgård med att plocka med oss en härlig liten skörd hem.

Vi fick även en mysig present med oss hem, letat efter en sådan länge...och den var GUL!! Precis den färgen som gör sig bäst på denna Retropryl. Kan ni identifiera den bland alla andra godsaker?


Carl-Arne Breger skapade denna & vi tror oss veta att året var 1962 & namnet är "Signatur". Plast & jakaranda tillverkat på Husqvarna. Termosen var mormor & morfars "finkanna" förr & den användes när det var besök & det skulle fikas. Nu är den hemma hos oss & är vår "finkanna". Nästa gång vi har besök så vankas det kaffe i vår nya "finkanna".

Hoppas ni haft en härlig helg!

/Retroprylar

3 kommentarer:

  1. Jag har en likadan termos fast en röd. Så himla fin!

    SvaraRadera
  2. Visst är den fin, nu har den blivit familjens favorit på fikabordet.

    SvaraRadera
  3. fint köksbord, fin bregertermos, fin skolplansch! massor av stilpoäng! välkomna att kika in hos mig förresten. :) jag länkar till er trevliga blogg genast, vill ni göra mig nöjet att länka mig?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...